Bon noite - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu Bon noite - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu

Bon noite

Door: Sabine Elsjan

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon noite allemaal

Inmiddels ben ik al meer dan een maand op Curacao en wat is het hier mooi, elke dag weer! Aan de hitte (vandaag gevoelstemperatuur van zo'n 39 volgens mijn mobiel) kan ik steeds beter wennen. Het is wel erg warm maar daar heb ik me maar bij neergelegd. Ik ben blij dat ik elke ochtend op sta met een zonnetje.

Met ons project gaat het erg goed. Inmiddels hebben we in alle twaalf de klassen mee mogen kijken en zijn nu druk bezig met het verwerken van deze informatie. Verder hebben we een vragenlijst opgesteld voor de leerkrachten die we vandaag en morgen rondbrengen. We werken inmiddels op de universiteit waar we een fijne werkplek hebben. Er is daar geen internet op je telefoon dus je moet wel hard bezig :). We werken in de bieb met airco dus dat is prima vol te houden. Ondertussen krijgen we ook nog wat mee van het 'studentenleven' op zo'n universiteit. Voordat we hier konden werken hadden we een werkplek in de koffiekamer van een basisschool. Afgelopen week was het 'siman di cultura' wat staat voor een culturele week. Dit gaat hier natuurlijk gepaard met eten dus in de pauze mochten wij ook wat van deze lekkernijen proeven. De oestersoep liet ik aan mij voorbij gaan maar er waren ook zoete hapjes met Caramel en pindakaas.

Afgelopen week is Laura (mijn schoonzusje) samen met een vriendin van Lieke mijn studiemaatje langs geweest. Erg leuk om even bezoek te krijgen. Afgelopen dinsdag had ik een dag vrij en zijn we naar dolphin academy geweest. Je raad het al; met dolfijnen zwemmen!!! Wij kregen twee dolfijnen en de trainster haalde deze twee lieve beestjes naar haar toe. Echter zwommen ze weer weg en hadden ze er duidelijk geen zin in. De dolfijnen worden niet gedwongen om te zwemmen dus kregen we twee andere die er meer zin in hadden. En wat waren ze lief!!! Ooooh ik mocht met ze zwemmen, een spelletje doen en ze kwamen mij een kusje geven! Na afloop kwamen we de trainster van de eerste twee dolfijnen tegen en ze vroeg of we na de show nog een keer wouden proberen om te kijken of ze nu wel zin hadden
. Maar natuurlijk willen we dat!! Wat een geluk en we mochten nog een keer het water in! (Zie foto's).

In het weekend hebben we nog meer leuke dingen gedaan. Zaterdag heb ik met Laura en Carlijn de Christoffelberg beklommen! De hoogste berg van het eiland! Een flinke klim op de vroege ochtend waar je echt je handen en voeten voor nodig had. Maar het uitzicht was het het zeker waard! Later zijn we naar Shete boka geweest, een natuurpark. Hier zijn de golven zo hoog dat ze keihard tegen de kant aan klotsen. Erg mooi om eens te zien. Zondag zijn we naar Playa grandi geweest waar we tussen de schildpadden hebben gesnorkeld. Heel bijzonder dat je er zo tussen kan zwemmen en ze kan aanraken. Vervolgens naar Playa forti om van een clif/rots af te springen. Toen ik daar boven stond was ie toch hoger dan gedacht. Maar ik ben gesprongen :). Toevallig was er net een cameraploeg een promotie film voor een cruiseschip aan het opnemen. Of ik nog een keer wilde springen; Vooruit dan! Vanaf januari ben ik te bewonderen in hun film, haha. Deze dag afgesloten bij de kleine knip, een heerlijk strandje. Zo'n weekje met leuke dingen vliegt voorbij!

Verder heb ik surfles en dat gaat al steeds beter. Het staan is nog wel lastig maar gelukkig heb ik nog 2 maanden de tijd om te oefenen. En Oja; inmiddels is het goed met onze auto (afkloppen). We hebben nu een chevrolet, automaat nog wel! En hij rijd prima :) dus dat probleem ook weer opgelost voor zolang het goed gaat!

Hieronder nog wat foto's van alle avonturen! Tot snel

Ayo! Sabine

  • 08 November 2016 - 12:18

    Tiny:

    Zo te lezen hebben jullie het best naar jullie zin laura was net hier ze had het zo mooi gehad ze wil gelijk terug en ze had het o zo koud maar dat is even wennen nou Sabine tot een volgende blog doei.

  • 08 November 2016 - 16:43

    Tonnie En Betsie Elsjan:

    Hoi Sabine.
    Telkens mooi om te lezen dat jullie het naar de zin hebben. Is ook echt een belevenis.
    Succes en geniet er nog samen van.
    Gr. van ons.

  • 08 November 2016 - 18:40

    Truus Mettinkhof:

    Wat een belevenissen allemaal. Mooi om te lezen, kunnen we een beetje meegenieten. Of een beetje jaloers worden, vandaag hier 4 graden.
    Liefs en groetjes van ons.

  • 13 November 2016 - 17:20

    Maria Peters:

    Dag Sabine
    Leuk allemaal. Zo fijn dat jij geniet. Fijne tijd. Mooie foto's
    Groeten

  • 15 November 2016 - 16:03

    Joop En Riny Elsjan:

    Hallo Sabine,

    Wat mooi dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Je geniet wat wij uit jouw blog kunnen opmaken van iedere dag . Wat heb je al veel gezien en gedaan,
    dit kan niemand je meer afpakken!! Wij hopen dat je nog heel veel van die mooie dagen zult krijgen.
    Tot de volgende blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 9555

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2016 - 13 Januari 2017

Afstuderen op Curacao!

05 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: