Nog maar 1.5 maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu Nog maar 1.5 maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu

Nog maar 1.5 maand

Door: Sabine Elsjan

Blijf op de hoogte en volg

08 December 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia op deze zonnige dag!

Ik besef me net dat we nog maar 1.5 maand te gaan hebben, maar ik wil nog lang niet naar huis :( Heb m'n plek gevonden en het is hier geweldig. Ik wil nog zoveel doen! Gelukkig komt Jeroen volgende week vrijdag en heb ik een aantal dagen vrij + kerst om leuke dingen te doen! Kan niet wachten!

Verder is deze week de 'Skol Salu' week begonnen. Dit staat voor gezonde scholen en een aantal scholen zijn bij dit project aangesloten. Er doen twee scholen mee deze week en samen met Lieke, Carlijn en Noortje zijn wij deze week op het speciaal onderwijs. Elke dag staat er een ander thema centraal zoals voeding, veiligheid, bewegen en sociaal-emotionele gezondheid. Eergister was er het thema voeding. Kinderen eten hier vrij ongezond en ook in de pauzes worden er snacks verkocht of krijgen ze deze mee van huis. Dit is immers goedkoper dan gezond eten. Het was de bedoeling dat ze eerst iets ongezonds gingen eten, dit eraf gingen sporten en daarna hetzelfde zouden doen met een stuk fruit om het verschil te zien. Maar Curacao zou Curacao niet zijn als dat even anders verliep; er was opeens een brandoefening. Per klas kregen ze een stuk touw waar ze allemaal aan vast moesten houden naar een bepaalde plek toe, 500m verderop. Dit touw was natuurlijk veelte kort dus iedereen struikelde over elkaars voeten, als er echt brand zou zijn weet ik het zo net nog niet. Maargoed iedereen liep vrolijk verder. Er waren wel 4 brandweerauto's, polities en zo'n 3 ambulances, mag wat kosten zon oefening. Na 3 kwartier waren we weer terug en kon onze opdracht beginnen. Eerst kregen ze ijs en gingen ze daarna rennen op het schoolplein, ik zal je vertellen; één grote chaos en wat een geschreeuw. Toen het zover was om de gezonde voeding te proberen kwam het rode kruis met krentenbollen en mierzoete sap als beloning voor het meedoen aan de brandoefening; alles liep dus in de soep. Gister ging de opdracht wel goed en konden de kinderen vragen aan de docent en mij stellen; dit ging van 'wat is je lievelingskleur' tot 'Heb je wel eens een berg beklommen in Nederland?' haha. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan!

Verder gaat het met ons eigen project ook erg goed, onze werkmap is bijna af en maandag gaan we deze presenteren! Erg benieuwd naar de reacties want we hebben er aardig wat tijd en creativiteit in gestopt. We hebben ook tijdelijk een andere werkplek; de Starbucks (je kent die koffie winkel wel). Daar kan je heel fijn studeren en heb je snel internet want die laat ons op de universiteit nog al eens in de steek.

Afgelopen vrijdag hebben we een borrel gehad op het kantoor van onze 'stage'. Wij waren met nog een paar stagiares de enige Nederlanders tussen alle antillianen, en die kunnen luidruchtig feesten kan ik je vertellen. Savonds zijn we met ons huis in een locobus gegaan ( zie groene foto bus). Dit is een oude schoolbus die je een uurtje door de stad heen rijd; soort van toerist uithangen. Iedereen toeterde en zwaaide naar ons en wouden met ons op de foto. Ook was Carlijns nichtje een weekje op vakantie dus zijn we zaterdag wezen surfen! En ja het was weer geweldig; gaat steeds beter! Zondag zijn we naar Cas Abou geweest; mijn favoriete strand. Wat een plaatje en wat helder en blauw!

Maandag was het natuurlijk 5 December en ook dat kon aan de Telamonstraat niet zomaar voorbij gaan. We hadden lootjes getrokken en hebben zo'n 35 gedichten voorgelezen en cadeautjes uitgepakt! Afgelopen dinsdag was mama jarig en had Jeroen een cadeau gekocht en z'n telefoon met skype in de doos gedaan. Ik hield me muisstil en toen mama de doos open deed zat ik er opeens in, haha eg leuk! Zo was ik er toch even een beetje bij!

Verder gaat alles z'n gangetje hier en geniet ik elke dag, want voor je het weet ... zit je weer in het ijskoude Nederland waar ik me op dit moment niets bij kan en wil voorstellen haha. Zoals ik vertelde komt Jeroen volgende week vrijdag en dan heb ik tijd om nog veel meer leuke plekken van het eiland te ontdekken; dus de volgende blog zal even op zich laten wachten!

Ayo, Sabine

  • 08 December 2016 - 13:31

    Mam:

    Het was zeker een leuke verrassing op mijn verjaardag.
    Toch een beetje dichtbij. Het is fijn telkens te horen dat
    zo goed met je gaat!!Knuffels mam

  • 08 December 2016 - 17:07

    Tonnie En Betsie Elsjan:

    Hoi Sabine.
    Wat een leuk verhaal en weer veel beleefd. Ja, zeg dat wel, was voor je mam een grote verrassing (wij waren er getuige van). En SUPER dat je het zo goed doet daar op Curacao, TOP! Nu nog ff afwachten, en dan....... komt Jeroen. Wij wensen jullie dan ook veel plezier en samen lekker genieten! Gr. van ons.

  • 11 December 2016 - 21:22

    Opa En Oma:

    gelukkig blijven wij op de hoogte van wat je allemaal presteerd daar in Curação, je bent wel goed bezig en fijn dat je er zo´n zin in hebt in alles wat je doet. Wij zijn trots op je. een grande abraço van Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 868
Totaal aantal bezoekers 9553

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2016 - 13 Januari 2017

Afstuderen op Curacao!

05 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: