Bon dia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu Bon dia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van sabineelsjan - WaarBenJij.nu

Bon dia

Door: Sabine Elsjan

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia allemaal!

Het is even geleden dat ik wat van mij heb laten horen maar inmiddels ben ik erg druk. Door de week zijn we erg druk met ons onderzoek en in het weekend hebben we tijd om het mooie Curacao te ontdekken.

Vorige week hadden we elke dag afspraken staan met de vijf basisscholen die meedoen aan ons project. We dachten dat we hier kort kennis kwamen maken en daarna direct mee konden kijken in de groepen 2 waarvoor we kwamen. Dit bleek bij hun helaas iets anders uit te pakken, want gemiddeld stonden we na 20 minuten weer buiten. We hadden we alleen kennisgemaakt en een afspraak voor het observeren ingepland. Deze week en volgende week zijn we dus druk met de observaties. Gisteren hebben we twee klassen gezien. Het was enorm leuk om te zien hoe zo´n schooldag er hier aan toe gaat. Het valt me vooral op dat de kinderen veel moeten doen wat de juf ze vraagt. Zo kwamen wij in de klas en zegt mw.: 'Jullie moeten zitten he?'. Er wordt dan een kindje op pad gestuurd om voor ons krukjes te halen. Of vorige week zaten we op onze werkplek op een andere school, waar helaas de airco kapot was. In de pauze zagen we twee kinderen met een enorme ventilator slepen die voor ons was bedoeld. Echt heel anders dan in Nederland. Ook hebben we gisteren een presentatie gehouden voor de leerkrachten van groep 2, directrices en adjunctdirectrices om ons onderzoek verder toe te lichten. Dit ging erg goed, dus daar zijn we blij mee want het is hier belangrijk om een goede band op te bouwen.

Dan hebben we nog onze auto die ons overal heen brengt ... Eerst was er wolkje, de bijnaam van onze auto. Deze had aardig wat mankementen dus hiermee zijn we terug gegaan en hebben een nieuwe blauwe golf gekregen. Maandelijks moet je naar het autobedrijf om de huur te betalen en dan doen ze meteen een controle. Gister waren we onderweg hierheen en opeens viel de druk onder de koppeling weg, daar stonden we dan. In kon nog net de bocht om gaan en parkeren, bleek het bij het politiebureau te zijn. Maargoed daar stonden we veilig. We werden opgehaald en naar de zaak gebracht waar een nieuwe groene golf voor ons klaarstond. Deze werd rijklaar gemaakt maar bleek opeens ook niet meer te starten. Volgende auto dan maar, even een kleine testrit gemaakt en toen we weer weg wouden gaan viel ook deze auto uit. Terplekke kon deze gerepareerd worden met een nieuwe accu en alle problemen waren verholpen. Maar je voelt het natuurlijk al aankomen, eenmaal op de terugweg, 5 minuten van huis liet ie ons weer in de steek. Daar stonden we dan, het was na kantoortijd dus moesten we de sleepdienst bellen. Deze meneer heeft ons netjes naar huis gebracht, gezellig met zn 4 in de sleepwagen. Hopelijk krijgen we vandaag dan eindelijk een goede auto want deze is echt noodzakelijk hier.

Verder hebben we ook tijd om het mooie Curacao te ontdekken. Vorig weekend zijn we wezen strandhoppen. Eerst naar de flamingo's en toen een aantal strandjes langs geweest. Zo ook playa lagun, daar zaten zoveel grote leguanen, brrrr. Verder hebben we afgelopen weekend onze eerste surfles gehad. Na eerst natuurlijk verdwaald te zijn kwamen we op de goede weg. Onze surfleraar wachtte ons op en daar konden we achteraan rijden. Ongeveer 20 minuten over zand, keien, stenen en weet ik wat allemaal kwamen we eindelijk aan bij de baai. Supermooie plek waar niemand was. Eerst kregen we een korte uitleg en konden we even op het droge oefenen en daarna meteen het water in. We kregen een shirt aan voor het verbranden, mn benen had ik goed ingesmeerd. Toen het water op, 300 meter peddelen voor we bij de juiste plek waren. Ik was al kapot voordat we er waren. De surfleraar hielp ons een beetje mee een gaf aan wanneer er een goede golf kwam, echt een heerlijk gevoel!! Deze keer kwam ik niet verder dan op mijn knieeen maar we hebben nog wat lessen te gaan. Later hebben we de dan afgesloten aan het strand want we waren behoorlijk moe. 'S avonds had ik het toch wel een beetje warm en toen ik onder de koude douche weerkwam zag ik het pas goed, ik had me toch niet zo goed ingesmeerd denk ik. Mijn hele benen waren vuurrood, auw wat heb ik daar een paar dagen goed last van gehad. Maar inmiddels gaat het weer prima :).

Dit was even kort wat er tot nu toe allemaal gebeurd is, we hebben natuurlijk nog veel meer leuke dingen gedaan maar dat is teveel om op te noemen haha. Volgende week komt Laura mijn lieve schoonzusjes langs, erg leuk! Voor nu ga ik opschieten want we moeten zo weer naar een schoolbezoek!

Ayo en veel liefs vanuit Willemstad,
Sabine

  • 26 Oktober 2016 - 14:07

    Oma:

    fijn om even wat van je te horen sabine je bent wel goed bezig zo te zien, dus je verveeld je niet?

    welke taal spreek je nu daar? Is het daar nog zo heet ?wat een vragen hé maar wij leven met je mee war je ook zit.
    abraços v. Opa en Oma

  • 26 Oktober 2016 - 14:33

    Marloes:

    Heerlijke tijd zo te lezen. Geniet ervan!!

  • 26 Oktober 2016 - 14:50

    Tonnie En Betsie Elsjan:

    Hoi Sabine.
    Al heel wat meegemaakt......!!!!!! Ziet er allemaal supermooi uit op de foto's, zo genieten wij ook een beetje mee!
    Succes verder (vooral met de auto) en geniet ervan.
    Gr. van ons.

  • 26 Oktober 2016 - 15:03

    Miranda:

    Hallo Sabine, jij hebt al aardig wat meegemaakt. En wat een pech met de auto, hopelijk dat jullie nu een goede krijgen. Nog een paar daagjes en dan komt Laura, heel veel plezier samen.
    Trouwens mooie foto"s heb je gemaakt. Groetjes uit Denekamp.

  • 26 Oktober 2016 - 16:51

    Truus Mettinkhof:

    Een roerig leventje heb je daar. Leuk om dit te kunnen volgen. Veel plezier met je schoonzusjes en we horen het verder wel weer.
    Liefs ven Ben en mij.

  • 26 Oktober 2016 - 23:21

    Tiny Gringhuis:

    Hallo Sabine een heel mooi verslag wat een toestand met de auto hè maar leuk om te lezen allemaal nou veel plezier verder ook als laura er is we horen wel weer wat tot horens maar weer groetjes van ons

  • 29 Oktober 2016 - 16:13

    Joop En Riny Elsjan:

    Hallo Sabine, bedankt voor jouw leuke verslag. Als ik dit zo zie en lees kan het niet anders dan mooi zijn.
    [behalve natuurlijk dat geklooi met die auto's en jouw verbrande benen.]
    Jullie vermaken je, wat ik uit jouw verhaal opmaak opperbest en dat is natuurlijk ook erg belangrijk!!!!!
    Geniet maar mooi verder en heel veel lol met Laura!!!!!
    Tot schrijfs.

  • 07 November 2016 - 20:39

    Maria Peters:

    Dag Sabine,
    Ik kreeg jouw site door van jouw moeder (mijn nichtje). Leuk om te lezen en kijken.
    Goed om te lezen en zien dat het goed met jouw gaat. Geniet er van.
    Wat een gedoe met de auto's.....succes en alle goeds. Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Sept. 2016
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 9572

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2016 - 13 Januari 2017

Afstuderen op Curacao!

05 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: